Bf-109

Telegraficky s čím se setkáte v manuálu u Bf 109, ať už míte českou nebo anglickou verzi.

Obecně

Proti Sptifire má Bf-109 vstřikování paliva do motoru. To vám dovolí při úhybném manévru potlačit, aniž by se přerušil přívod paliva do motoru a letoun zpomalil.

Vlastnosti

Bf-109 E-1 a Bf-109 E-3

má ručně stavitelnou vrtuli. Úhel listů je nastavován elektrickým motorem ovládaným páčkou uprostřed přístrojové desky. Pro dosažení maximálního výkony a nepřekročení maximálních otáček motoru je tedy nutné nepřetržitě sledovat otáčky motoru a v závislosti na nich upravovat zatížení motoru nastavenám úhlu listů vrtule.

Nastavení směsi je automatické, kompresor automatický.

Bf-109 E-4 má taktéž stavitelnou vrtuli k níž je ovládání již na plynové páce, ale oproti předchozím verzím je možné zapnout i automat (Toggle Propellor Pitch Automation). Tento automat je zapnutý při zrození a pokud se nevypne a nezapne, automat bude seřizovat otáčky vrtuel na rychlost cca 300km/h.

Maximální rychlost v nulové nadmořské výšce u E-4 pak odpovídá 460km/h s WEP (Toggle War Emergency Power), bez něj E-4 dosahuje cca 442km/h (s plnou nádrží a plně vyzbrojená). Nastavení vrtule bez WEP odpovídá 10:30, s WEP lze blízko maximální rychlosti využít i 10:15.